Posts

Showing posts from January, 2007

student upc...emmm rasa cam x hebat!

Cikgu Taqie, nak tanya boleh???

tak sangka, hidup di landasan qadar n qada...sepupu kesayangan aku kt kg msg, dia kata dpat diploma pendidikan lepasan ijazah di upsi pd 11 jan 07...aiman x kisah, aku pun buat2 tk kisah tawaran prgram tu...daptar 15 jan 07 kat upc... PAS tu aku call bonda kesayangan aku, mak kata tak yah gie lah pasal dah buat master kat UM...aku pun berpendapatan serupa...selang beberpa jam kemudian selepas ayahda aku pulang mengajar dr sek, dia call aku...ayat pertamanyer "tk sayang ke program tu?" dgn keadaan stress amat giler, aku memikirkan kembali tawaran tersebut. tnya sedara mara terdekat, mereka kata pergi... jumlah jaringan 1-0...
aku call pensyarah dr Rosmadi tanya pendapat beliau, 2 perkara harus aku buat katanya, senaraikan pro n kontra nk ke sana ataupun teruskan buat master ngan dia.. satu lagi sembahyang istiqarah..aku buat kedua2 tp buntu...12 hb - 15hb, kata putus tk de lagi...50-50, isnin (15hb) dah mula daptar, tp pd hari sama aku jmp dgn Pr…

TAL 8170 dlm kenangan

Mana Moto aku?????

2 hari selaku RA kt UM 9/ Jan/ 07, aku dikejutkan dgn tragedi yg memilukan... moto kesayangan aku EX5 TAL 8170 hilang dicuri di UM...waktu aku keluar nak balik ke serdang, umah sewa aku dlm pkl 6 pm, aku dikejutkan dgn kehilangan moto aku..mula2 aku pikir mgk moto aku letak di tmpt lain...tp sebenarnya hilang di CURI oleh kelompok yg derhaka kepd Tuhannya... terkejut dng itu, aku menelefon keluarga dan saudara mara terdekat dan kemudian mencari pengawai keselamatan UM dgn berjalan kaki sejauh 1.5 KM ke pintu gate KL-UM. aku diminta oleh pengawai berkenaan pergi membuat laporan kat pejabat keselamatan UM di Kolej 12...waktu hampir magrib..saudara aku dtg dn kami bersembahyang di masjid al rahman...sebaik selesainya sembahyang, kami membuat laporan di balai polis pantai...dan kemudian ke balai polis brickfield, KL... sungguh pun kejadian ini amat malang, tp ia adalah satu pengajaran kpd aku bhw tiada tmp selamat hatta di IPTA.... aiman tak kisah, begitu jgk aku, redha …

hadiah 2007

Syukran!

Syukur kehadrat Ilahi, Allah yg Maha Pengasih & Maha Pemurah dgn mengurniakan rezeki keatas diri ku. Alhamdulillah, setelah sekian lama hasrat terpendam, dpt juga melanjutkan pelajaran di Universiti Malaya dlm Ijazah Lanjutan pada tahun ini. Tanggal 08/ 01/ 2007, mulalah tugas rasmi aku sebagai RA (Researcher Assistances) dibawah Prof Madya Dr Jamilah Mohamad dan Dr Rosmadi Fauzi, pensyarah dari Jabatan Geografi Universiti Malaya. Terima kasih tdk terhingga kpd Dr Rosmadi Fauzi yg memberi kepercayaan besar sebagai RA beliau. Insyallah dgn kepercayaan tersebut, tugas yg diberikan akan dilaksanakan dgn sebaiknya kpd Jabatan & juga Universiti Malaya. Disamping RA, penyelidikan master akan dinilai oleh mrk berdua iaitu dlm pengkhususan GIS (Geography Information System) konflik sosial. Harapan aku sepanjang tempoh 2 thn iaitu masa yg diperuntukan (mungkin lebih drp itu) agar byk penemuan baru dpt dirumuskan melalui pengkajian yg dijalankan nanti. Pengalaman bekerja di Perd…

bye2 06

Catatan utk jan hingga dec 07

Selamat Hari Raya Aidiladhakpd semua muslimin n muslimat. Semoga Allah S.W.T mengurniakan kenikmatan yg kekal di dunia n akhirat nanti. Sehari selepas menyambut ramadhan, manusia menyambut tahun baru 2007. Selamat tinggal 2006 yg mengamit memori indah n kenangan kpd aku. Tahun pertama aku dpt sekalung ijazah n tahun pertama aku bekerja. Slps tamat pengajian dlm bulan april, aku lepak kat rmh dan mula mencari kerja di Shah Alam dlm bln julai. Tesco Shah Alam menjadi tempat permulaan aku menimba pengalaman bekerja. Bahagian Hardline, aku bukan lah org berdidikasi, namun blh dikatakan sbg seorang yg tdk suker kpd ‘kelampauan’ drp penyelia2 Tesco yg di kulikan utk menjaga kuli2 lain utk bekerja. Tp disebabkan status kuli yg tdk dpt dilihat n dibayangi oleh gelaran penyelia, kuli2 Tesco ini melaksanakan tugas2 mrk dlm perasaan syok sendiri. Disebabkan rasa meluat n benci dgn penonjolan n kebodohan kuli2 tersebut, aku berhenti. Namun kegaguman aku di Perdana Lea…