melayuslim.blogspot.com

Friday, November 17, 2006

Kejamnya Zionis!!!

‘Stop Israel, Save Lebanon, Free Palastine’

Kejamnya Zionis!!!

Semua makhluk yg akhil bahlig & berakal mngetahuinya. Kekejaman Zionis tidak dapat disangkal lagi dgn firman Allah S.W.T dalam ayat 78 Surah 5 (Al-Maaidah) bermaksud Telah dilaknat orang kafir dari Bani Israel, menerusi lisan Daud, dan Isa anak Maryam, adalah kerana tabiat mereka yang sering durhaka an melampaui batas”. Sokongan rakyat Malaysia trhadap prjuangan para pejuang menentang kezaliman Israel amat padu. Tanda sokongan drp segenap lapisan masyarakat dpt dilihat spt Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein merangkap Ketua Pemuda UMNO bersama barisan Exco Pemuda menyatakan sokongan kepada perjuangan menentang Zionis melalui gelang ‘Stop Israel, Save Lebanon, Free Palastine’ di Perhimpunan Agung UMNO 2006.

Kejamnya Zionis!!!

Jika binatang, ia merupakan makhluk hina kerana tidak berakal. Malah babi adalah binatang segala binatang paling hina serta ia haram disisi Islam. Perbandingan yang boleh dibuat drpnya ialah mudah, Israel = Babi. Namun, drp perkara tersebut, boleh lah dikatakan kaum tersebut lebih baik sedikit berbanding babi krn kaum tersebut ada akal, tp binatang tersebut tidak berakal. Walaubagaimanapun, jika dihitungkan dgn nilai gred, kaum Israel adalah gred A dan babi pula gred B dibawah satu kumpulan yg sama.

Kejamnya Zionis!!!

Dalam surah Deuteronomy, ayat 28, 64,65 Nabi Musa dikatakan telah berkata:

“And the Lord shall scatter thee among all people, from the one end of the earth even unto the other and among these nations shalt thou find no ease, neither shall the sole of thy foot have rest. But the Lord shall give thee a trembling heart and failing of eyes, and sorrow of mind”.

Kejamnya Zionis!!!

Assalamualikum Pembuka Bicara,
Salam Ikhlas Dari Panca Yng Hina,
Hati Terpaut Untuk Berbicara,
Kisah Dunia Di Bumi Kita.

Sijahanam Amerika Yang Amat Celaka,
Raja Segala Kejahatan di Alam Nyata,
Berhulubalangkan Israel Berhati Waja,
Menyembelih Orang Islam Dimata Kita.

Kebobohan Bush Diwarisi Keluarga,
Menjadi Ikutan Di Shahron Tua,
Orang Jahil Menyokong Mereka,
Bersorak Riang Jelas Dan Nyata.

Keluarlah Celaka Jahanamkan Amerika,
Moga Lenyap Israel Dimata Dunia,
Membunuh Orang Yang Tidak Berdosa,
Inilah Dia Binatang Bertuankan Manusia.

Hero Melayu Pernah Berkata,
Dari Dr Mahathir Pembela Bangsa,
Jahanam Isreal Binatang Amerika,
Celakalah Mereka Untuk Selama-Lamanya.

Ikut Adap Bukan Budaya Kita,
Sumpah Serandah Tidak Elok Namanya,
Apakah Daya Ia Harus Diucap Jua,
Untuk Amerika Di Pengemis Hina.

Kebebasan Bersuara Amalan Kita,
Amalan Demokrasi Untuk Semua,
Sumpah Serandah Perkara Biasa,
Siapa Makan Lada Dia Terasa Pedasnya.

Dimana Dia Umat Kita,
Berdiam Diri Tanpa Bicara,
Inilah Dia Tanda Akhirnya,
Kiamat Tiba Bersiap Sedia.

Akhir Kata Berkasar Bahasa,
Semata-Mata Untuk Amerika Dan Sekutunya,
Ingatlah Seloka Ini Sampai Bila-Bila,
Lahirnya Dunia Bukan Untuk Mereka.

22 Mac 2006-11-16 12.05 am

Friday, November 10, 2006

Tanggunjawab sudah!


SAYONARAI PLF!



Y.A.BHG TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

ARI nie hari terakhir aku kat Perdana Leadership Foundation...ya Allah sedih gak...tp aku dah putus bhw aku nak berhenti dari PLF... kesedihan ini jugak dibayangi dgn kesihatan Y.A.Bhg Tun Dr Mahathir Mohamad yg dimasukkan ke IJN pada 9 Nov 2006. Ya Allah aku memohon kehadrat Mu ya Allah. Engkau berikan lah kesihatan yg baik kepada Tun dan dipanjangkan umur untuk terus berjuang demi agama, bangsa dan negara... Amin ya rabbil alamin...

En. Nan, En Mun, Kak Lat (mama), Kak Ida, En Muz, Kak Shime, Kak Shina, Kak suliyani, Kak suliyana, Sue, Kak Maria, Kak Kak Huda, Kak Nurul, A Maz, Halim, Amien ngan Kamal...geng2 pembesar Pn zarina, En Shah, En Azhar, En Sufi, Kak Maziah, kak wirduna.... n all PLFs staff

satu ayat yg blh sy katakan, u re e best! n thanx 4 everything dat u ve done to me!

Semua org ckp pengalaman dan kenangan sesutu yg amat bernilai, yer itu memang benar melainkan org terlalu taksub kpd sejarah..biarkan sejarah berlalu dan jangan jadi manusia yg mengagung2kan sejarah. go ahead n leave e past...

Peluang bekerja di PLF ini dan pengalaman mempelajari sesuatu di Perdana Library merupakan sesuatu yg amat berguna..walaupun ia bukanlah opyen aku, tp pengalaman mempelajari sesuatu yg tidak pernah dibayangkan merupakan sesuatu yang baik...Pengalaman berdasarkan kpd benda yg tidak pernah bersangkut paut dgn kita bukan lah risiko!!! melainkan risiko bodo yg dicari...

AKU rasa bangga kerana dapat bersama2 dgn org yg aku sayangi dan kasihi di PLF iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad..Tun idola yg satu2nya dlm hati sampai bila2 dan akhirnya dlm diri aku..demi Allah yg Agong, Tun ia sumber impirasi aku selama2nya..aku tak pernah termimpi dpt berkerja dibwah beliau dan sesungguhnya peluang tersebut merupakan sesuatu penghargaan besar kpd aku...

AKU masih ingat lagi semasa umur aku 11 tahun, aku menangis tak percaya bhw ayah aku cakap, semua org2 kata yg Tun minum minuman keras semasa lawatan beliau ke Jepun apabila aku menunjukkan sekeping gmb Tun minum dgn PM Tomiichi Murayama (94-96) Jepun itu.. tp gambar tu tak tau kemana dah aku letak..hilang tak tau kemana??? semua org kata begitu terutamanya org2 yg tidak menyokong beliau dari segi perjuangan politik...

AKU jatuh minat kpd Tun sejak kecil lg, padahal keluarga aku tdk pernah 'memperkenalkan' Tun secara teori siapakah beliau..sejak kecil lg aku kenal Tun, beliau ialah Perdana Menteri dan juga Presiden UMNO yg aku dapat maklumat didada2 akhbar dan Tv... minat aku terhadap beliau sehinggalah tahun 1998. semenjak berlakunya situasi politik yg gamat ketika itu, aku rasa beliau telah membuat kesilapan besar ketika itu..minat aku terhadap beliau menurun dan mengagumi seorang individu yg dikatakan mempunyai 'karisma'...perubahan besar tersebut mgk didorong oleh mentaliti daripada org2 sekeliling aku yg menghentam Tun...tapi semenjak tahun 2000, minat aku terhadap Tun semenjak kecil berputik mekar lagi...hingga ke hari ini, bagi aku Tun tetap seorang pewira bangsa...

AKU mendapat peluang utk bekerja di Perdana Leadership Foundation dan ini secara tidak langsung dpt berpeluang berjumpa kerap dgn beliau ..Alhamdullilah Impian dan harapan aku agar suatu hari nanti aku dapat bekerja dgn Tun yg merupakan sebuah mimpi menjadi realiti...Aku bersyukur kepada Mu ya Allah...

kepada semua warga PLF, Taqie ucapkan selamat berjaya dan doakanlah kejayaan Taqie dalam kehidupan ini. Akhir kata, mohon ampun dari semua perkara....Horeey!

'Semoga apa yg dikecapi dinikmati bersama'

HIDUP TUN!
HIDUP MELAYU!

Wednesday, November 08, 2006

Pengalaman utk dihargai

Oh..... Singapore


bersama Tim (NUS) dibelakang Parlimen Singapore



Rantau Asia tenggara mpunyai keunikan tsendiri yg blh diekploitasi oleh kita semua di negara2 Asean...satu benda yg amat menarik utk dikongsi ialah negara jiran Singapore. Sebagaimana ranking skrg ini, negara yg berjumlah 4.3 juta org tersebut merupakn negara yg amat berkembang maju di rantau ini malah di dunia...emmm, ia tidak blh disangkal lg dan ia menjadi realiti...

Pengalaman brda di negara kecil sbg Exchange Student wif National University of Singapore-University of Malaya Collaboration (Geography field work) 2005, merupakan sesuatu titik beharga dlm diri aku terutamanya dlm mengenali sendiri budaya mereka...3 minggu tidak mencerminkan kita mengetahui 100% mengenai negara tersebut, malah pengalaman kita yg perolehi hatta 1% pengetahuan singpore sepanjang tempoh berada disana merupakan satu pencapaian yg amat menarik...

Ada satu perkara yg harus dikongsi, sepanjang tempoh perjalanan dari tambak Johor ke singapore, aku bersembang2 dgn rakan disebelah..satu benda yg aku tak setuju apa yg dia kata bhw Malaysia ketinggalan 10 tahun dibelakang kemajuan singapore...dgn macho aku berkata..."huh, kalu setakat 5 tahun aku blh terima, tp kalau melampau 10 tahun, itu tidak adil"...aku sama sekali tidak mempercayai kata2 kawan tu...namun setelah berada disana, kebarangkalian beliau berkata demikian adalah benar...aku bukan shj kagum dgn keindahan singapore dr segi pelancongan, malah sistem pengangkutan yg amat sofistikated...

tp walaupun kekaguman itu, aku rasa ada reason tak boleh mengakui kehebatan kemajuan singpaore secara amnya..pertama, ia negara kecil kira 270 sq mi, GDP singpaore tinggi... dat why singpore dpt bina negara mereka dgn maju...

sumber2 lain ialah perkapalan menyumbang kpd ekonomi mrk walaupun mereka tidak ada sumber asli seperti terdapat di Malaysia. Jika ditakdirkan di selatan thai dan utara Malaysia dipisahkan seperti terusan suez, maka sektor perkapalan mreka juga akan terjejas...malah di Malaysia juga....itu mereka membantah sekerasnya... jika tidak, mrk tdk dapat membina negara sebagaimana kejayaan skrg ni

apa pun aku tetap bangga dgn Malaysia!

ANAK SAPA NI???ANAK MALAYSIA LER!

MALAYSIA BOLEH!

Tuesday, November 07, 2006

Sikap disebalik gelaran Prof

PROF UTK GOL HIPOKRIT

Menurut kajian, suker ataupun ketawa yng terlampau adalah baik utk kesihatan..ia blh menghilangkan stress,emmm.... tp kajian ni nampaknya amat bercanggah dgn sabda Nabi Muhammad s.a.w bhw jgn ketawa berlebihan, nanti jiwa akan 'mati'...
Kajian dibuat berlandaskan kpd pengajian dan pengamatan seseorang atau individu dlm sesuatu kes pengkajian...keadaan ini ia lebih bertepatan jika dikatakan mereka ini gol atau kelompok intelektual...BETULKAN KELOMPOK INI INTELEKTUAL??? ataupun disebabkan oleh gelaran prof ataupun pangkat dr, ia dianggap intelektual..???ha..ha..org yg menganggap diri dia intelektual, adalah gol yg tk 'sedar diri'... mkg lebih baik jika dikatakan gol akademik... (lebih afdal jika nk bandingkan dgn intelektual)

Aku petik kata2 ayah aku, seorang akan sama pemikiran dgn aku, (tp byk bercanggah dlm hal2 politik-tidak sebulu, ayah dan anak sama degil), 'prof tu bukan semuanya cerdik. Kalau setakat duk perap otak dgn buku selama bertahun, lama2 dapatlah gelaran prof"..yer kalau tak, depa tak dapat gelaran tu....orng yg mengajar lebih drp 5-10 tahun mgkin dianugerahkan prof madya hingga prof....ia bergantung kepada hasil penemuan dan kajian yg baru...serta mereka berusaha 'mencipta' dgn sedaya upaya teori baru, seperti teori yg mashur Teori Relativitas Umum Einstein dan Mekanika Kuantum, atau mgk dari teori relatif drp sarjana melayu...he..he.. mencipta teori dgn kajian bersungguh2 akan dihargari oleh org lain, maka gelaran tersebut sejajarlah dgn GOLONGAN INTELEKTUAL...tp bagaimana org yg berusaha sedaya upaya dlm kepimpianan...ada pemimpin yang bekerja keras dalam membangunkan negara selama bertahun2 dan menerima pengiktirafan daripada antarabangsa blh dianggap prof???...kalau mengikut hukumnya, gol ini tidak layak diberi gelaran prof krn opsyen beliau bukan drp bidang akademik..

Diingatkan bhw sumbangan pemimpin negara sehingga mereka memerah otak, membuat kajian dlm membangunkan negara haruslah diiktiraf dgn gelaran Prof, bukan kepada gol yng berusaha mencari teori baru yg dicipta sendiri bg meletakkan mereka sebaris dgn Einstein...
ADA SATU CERITA BENAR dan tidak ada benar melainkan benar... seorang pelajar di sebuah IPTA bertemu pensyarahnya. Pertemuan tersebut berlaku didlm bilik pensyarah berkenaan, tp apa tanya budak tu kepada pensyarah nie" Foyooo...byk betul buku dlm bilik dr...bersepah-sepah"...dgn bodohnya pensyarah menjawab "buku byklah blh dikatakan pensyarah..sy tak baca pun sajer buat tontonan...nanti org masuk bilik pensyarah, mereka kata pensyarah nie tak spt pensyarah PASAL TAK DE BUKU...tu buku2 saya ambik kat rumah dan beli byk tu"...begitulah petikan kata2 drp gol 'intelektual'...
apabila sudah termatub gelaran pensyarah dan prof, satu perkataan yg berbuku dlm diri mereka .....aku lah bijak...

BODOH
....