Tanggunjawab sudah!


SAYONARAI PLF!



Y.A.BHG TUN DR MAHATHIR MOHAMAD

ARI nie hari terakhir aku kat Perdana Leadership Foundation...ya Allah sedih gak...tp aku dah putus bhw aku nak berhenti dari PLF... kesedihan ini jugak dibayangi dgn kesihatan Y.A.Bhg Tun Dr Mahathir Mohamad yg dimasukkan ke IJN pada 9 Nov 2006. Ya Allah aku memohon kehadrat Mu ya Allah. Engkau berikan lah kesihatan yg baik kepada Tun dan dipanjangkan umur untuk terus berjuang demi agama, bangsa dan negara... Amin ya rabbil alamin...

En. Nan, En Mun, Kak Lat (mama), Kak Ida, En Muz, Kak Shime, Kak Shina, Kak suliyani, Kak suliyana, Sue, Kak Maria, Kak Kak Huda, Kak Nurul, A Maz, Halim, Amien ngan Kamal...geng2 pembesar Pn zarina, En Shah, En Azhar, En Sufi, Kak Maziah, kak wirduna.... n all PLFs staff

satu ayat yg blh sy katakan, u re e best! n thanx 4 everything dat u ve done to me!

Semua org ckp pengalaman dan kenangan sesutu yg amat bernilai, yer itu memang benar melainkan org terlalu taksub kpd sejarah..biarkan sejarah berlalu dan jangan jadi manusia yg mengagung2kan sejarah. go ahead n leave e past...

Peluang bekerja di PLF ini dan pengalaman mempelajari sesuatu di Perdana Library merupakan sesuatu yg amat berguna..walaupun ia bukanlah opyen aku, tp pengalaman mempelajari sesuatu yg tidak pernah dibayangkan merupakan sesuatu yang baik...Pengalaman berdasarkan kpd benda yg tidak pernah bersangkut paut dgn kita bukan lah risiko!!! melainkan risiko bodo yg dicari...

AKU rasa bangga kerana dapat bersama2 dgn org yg aku sayangi dan kasihi di PLF iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad..Tun idola yg satu2nya dlm hati sampai bila2 dan akhirnya dlm diri aku..demi Allah yg Agong, Tun ia sumber impirasi aku selama2nya..aku tak pernah termimpi dpt berkerja dibwah beliau dan sesungguhnya peluang tersebut merupakan sesuatu penghargaan besar kpd aku...

AKU masih ingat lagi semasa umur aku 11 tahun, aku menangis tak percaya bhw ayah aku cakap, semua org2 kata yg Tun minum minuman keras semasa lawatan beliau ke Jepun apabila aku menunjukkan sekeping gmb Tun minum dgn PM Tomiichi Murayama (94-96) Jepun itu.. tp gambar tu tak tau kemana dah aku letak..hilang tak tau kemana??? semua org kata begitu terutamanya org2 yg tidak menyokong beliau dari segi perjuangan politik...

AKU jatuh minat kpd Tun sejak kecil lg, padahal keluarga aku tdk pernah 'memperkenalkan' Tun secara teori siapakah beliau..sejak kecil lg aku kenal Tun, beliau ialah Perdana Menteri dan juga Presiden UMNO yg aku dapat maklumat didada2 akhbar dan Tv... minat aku terhadap beliau sehinggalah tahun 1998. semenjak berlakunya situasi politik yg gamat ketika itu, aku rasa beliau telah membuat kesilapan besar ketika itu..minat aku terhadap beliau menurun dan mengagumi seorang individu yg dikatakan mempunyai 'karisma'...perubahan besar tersebut mgk didorong oleh mentaliti daripada org2 sekeliling aku yg menghentam Tun...tapi semenjak tahun 2000, minat aku terhadap Tun semenjak kecil berputik mekar lagi...hingga ke hari ini, bagi aku Tun tetap seorang pewira bangsa...

AKU mendapat peluang utk bekerja di Perdana Leadership Foundation dan ini secara tidak langsung dpt berpeluang berjumpa kerap dgn beliau ..Alhamdullilah Impian dan harapan aku agar suatu hari nanti aku dapat bekerja dgn Tun yg merupakan sebuah mimpi menjadi realiti...Aku bersyukur kepada Mu ya Allah...

kepada semua warga PLF, Taqie ucapkan selamat berjaya dan doakanlah kejayaan Taqie dalam kehidupan ini. Akhir kata, mohon ampun dari semua perkara....Horeey!

'Semoga apa yg dikecapi dinikmati bersama'

HIDUP TUN!
HIDUP MELAYU!

Comments

Anonymous said…
Selamat berjaya Taqie.Semoga dilindungi Allah S.W.T. dalam segala apa yang dilakukan.thanks sebab ceriakan PLF ni.Au'Revouir.
taqie yang mulia....

semoga hang berjaya dan teruskan perjuangan KMU...
kita mesti trus idup...

kita kan kawan, so no heart feeling na.. anggaplah semua tu sebagai angen yang bertiup di celah pokok nyioq kat kampong tu ka, tepi tasek ka?
MelayuSLim said…
Kpd Kamarul...
samer2, sbnr Taqie tgk kamarul yg menceriakan PLF...benar, ceria dan gelak ketawa riang..teruskan...
terima kasih, moga Allah sama2 melindungi kita dlm semua perkara utk mencapai kebahagian di dunia dan akhirat...
MelayuSLim said…
Kpd The Legend merangkap Y.B Nan,

Perjuangan Belum Selesai!, "Takkan Melayu Hilang Didunia", Hidup Tun Dr Mahathir, Bangkit Melayu, Hidup UMNO-

terharu kerana telah memperakui saya sebagai kawan walaupun en Adnan bos saya. Thanx u so much!

Terima kasih atas segala2nya sepanjang sy kat PLF, jasa mu dan semua plf staff tak kan ku lupa! Itu janji ku!

jika ada apa2 berita tentang Tun, jgn lupa Email saya... Jika perlu bantuan saya utk Tun, saya sedia!

HIDUP PLF!!!
Anonymous said…
Salam Taqie,
Selamat balik t'ngganu n berbahagia di samping keluarga.Akk doakan semoga taqie mendapat apa yg dihajati..Satu je pesan akk walau dimana pun kt berada, moga kita terus iltizam dgn batas2 Islam yg telah tersemai dlm diri kita. Bittaufiq wannajah fi dunnyya wal-akhirat..
MelayuSLim said…
kpd minqalbi,
time kacih...semoga kita semua jgk dirahmati allah sentiasa...pesanan itu akan disimpan sampai bila krn berguna utk dalam kehidupan ini...terima kasih sekali lagi

Popular posts from this blog

Jejak kasih astro

student upc...emmm rasa cam x hebat!

Dunia PLF