Pilihanraya Kuala Terengganu; Sejarah bakal berulang

IANYA MERCU KEAGUNGAN KEKUFURAN

"Katakanlah, sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan bertembung dengan kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan’- Surah al-Jumaah: ayat 7-8.

Seperti pepatah Melayu, “Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama”…

Susulan kematian Allahyarham Y.B Razali Ismail, MP Kuala Terengganu pada 28 nov, konflik politik Malaysia kini seolah2 menjadi semakin ‘hangat’ selepas ‘kendurnya’ isu tentang ‘rampasan kuasa’ atau pembentukan kerajaan baru (barua) drp Pakatan Rakyat pd 16 sept lalu yang akhirnya menjadi fantasi.

Moga Allahyarham mendapat kemuliaan disisi Allah S.W.T dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.

Pembohongan ayahde anwar Ibrahime n e geng selama ini 0r omong-omong kosong 16 sept telah mengamitkan persoalan yang nyata iaitu, adakah ayahde anwar Ibrahime seorang yang boleh dipercayai? Bagi menjawab persoalan ‘kritikal’ ini, n jika dibuat perbandingan sekalipun, semestinya ia tidak sesusah untuk menjawab soalan UPSRe bagi darjah enam, jawapannya mudah dan ringkas; “NEHEEEE BABU JEEE!!!!”. Polimek pembentukan krjaan baru (barua) jelas telah membawa situasi yang ‘emosional’ di setiap perbualan masyarakat di seluruh pelusok ngara yakni dari utara hingga ke selatan dan dari timur hingga ke barat. Sempadan dan garisannya tidak pernah memisahkan rakyat drp terus ‘disuap’ oleh momokan kosong yang akhirnya membawa kpd tipu daya. Apakan tidaknya, pembohongan di war-war dlm media, internet, blogger, ceramah2 pembangkang yg dihadiri kebanyakan ‘peminat’ setia mrk. Bayangkan, dgn muakadimah ayat-ayat suci al-quran diawal ucapan2 nya, ayahde anwar Ibrahime n e geng telah ‘berjaya’ memesong kepercayaan rakyat selama ini terhadap kerajaan melalui siri ucapan pembohongan yang amat teruk; siri al-kelentongn~i.

Alhamdulillah, dgn pertolongan yang Maha Esa, rakyat yg seolah2 ‘ditipu’ hidup2 supaya mempercayai omong-omong kosong ayahde anwar Ibrahime n de geng mulai sedar dgn penuh ‘al-yakini’. Betul telahan drp Tun Dr Mahathir tentang detik-detik 16 sept yg bagaikan satu penantian palsu n karut, “Anwar akan memberikan segala macam alasan, (termasuk polis dan peguam negara memang sengaja mahu ‘mengenakan’ dirinya). Ini memang sifat Anwar”.

Tetapi;

Luka daripda busuk pembohongan tersebut telah disapu dengan ubat auta..

Dalam kenyataan ayahde anwar Ibrahime selepas pidatonya di Kongres Nasional Tahunan KeADILane ke-5;

“Semua bertanya malah rakan kita juga minta penjelasan mengenainya. Jawapan saya mengenai ke Putrajaya (ambil alih kerajaan) ialah saya tidak boleh nak menyebut lebih daripada itu (dedahkan)”.

Malah pembohongan anwar Ibrahime didokong dengan sokongan ‘tidak berbelah bahagi’ drp org2 setianye (tanpa menunjukan simptom malu2 kucing), ketua pergerakan Angkatan Muda Keadilane (AMKe) Shamsul Iskandare berkata;

“Kalau beliau (ayahde anwar Ibrahime) berjanji tetapi tidak laksanakan, tidak berusaha (ke arah itu), boleh dianggap beliau berbohong”.

apa2 ajer..he..he.. gamaknya usaha apa yg diharapkan oleh pendokong ayahde anwar Ibrahime? Polimek, tipu daya, konspirasi, propaganda ect...? just persoalan yg nyata :-)

Pemergian bekas MP Kuala Terengganu kerahmatullah, membuka demensi baru dlm politik Malaysia selepas pembohongan 16 sept; malah segelintir ‘pendokong pembangkang’ penuh teruju dgn situasi sedih n mengejut tersebut. Dalam sebuah laman forum pr0-pembangkang, salah seorang diantara forumer mrk telah menyahut kematian MP Kuala Terengganu dgn laungan ‘TAKBIR’... nauzubillahiminzalik.

Sungguh;
dasyat n bertapa rendahnya moraliti mrk sedangkan kesedihan tersebut masih ‘membengkak’ ataw ‘hangat2’ lagi. Jelas mrk tdk menghormati kaum kerabat keluarga dan pendokong idealisme allahyarham seolah2 dilihat sbg isu politik yg ‘gentir n mencabar’ bagi mrk. Itulah mrk, itulah BUDAYA depa!

Firman Allah S.W.T bermaksud;
“Dan bagi tiap-tiap umat ada tempoh ajalnya (yang telah ditetapkan), maka apabila datang ajalnya, tidak dapatp mereka melambatkan walaupun sesaat, dan tidak dapat pula mereka menpercepatkannya”. – Surah al-A’raf: ayat 34.

Namun;
Jelas n nyata bhw kesedihan tersebut tdk akan pudar dgn Semangat Perjuangan Yg Belum Selesai bagi ‘menyahkan’ propaganda pembangkang yg kini kian ‘terdesak’ utk membentuk krj baru (barua);

Kini;
tampak jelas bhw senario politik pembangkang makin segar bugar umpama lembu kekeyangan yg disuap oleh momokkan kosong yakni rumput serta lalang yg miang lagi gatal..

Pancaindera manusia disepelusok ngra kini tertumpu kpd SPR yg dipertanggunjawabkan untuk memelihara, menyelia dan mengekalkan proses demokrasi ngra melalui pilihanraya sebagaimana termaktub di dlm Perkara 113 hingga 120 Perlembagaan Persekutuan.

Justeru;
SPR telah memutuskan pada tarikh 6 Januari adalah hari penamaan calon n 17 hb berikutnya dijadualkan hari kemuncak bgi rakyt Kuala Terengganu yg layak membuang undi, mengundi bgai calon-calon yg bertanding. Rakyat telah matang dengan tipu daya pembangkang, maka tidak hairan jika rakyat Kuala Terengganu memilih sekali lagi calon parti krjaan memandangkan khidmat yg cemerlang wakil rakyatnya sebelum ini telah menambat hati pengundi. Cukuplah istimewa drp wakil rakyatnya, namun cukup lah dengan pembohongan demi pendustaan dibuat oleh pembangkang yg bersikap ekstrim ‘ala-militanisme’ kpd rakyat Terengganu umumnya. 1999 diwarnai sejarah hitam yg sukar dilupakan rakyat ngeri!

Dan;
Sudah pasti dipihak pembangkang, laluan akan diberi kpd calon dr parti ayah aji, namun dlm artikel dibawah ini telah menimbulkan kemuskilan terhadap sikap kepimpinan PASe pusat n ngeri;

K. Terengganu: KeADILANe beri laluan pada PASe


SHAH ALAM: Pengarah Pilihanraya Pusat, Mohamade Azmin Alie berkata keADILANe telah memutuskan untuk memberi laluan kepada calon PASe bertanding di Parlimen Kuala Terengganu dalam pilihanraya yang bakal diadakan nanti.

Kenyataan yg dipetik dlm sebuah laman akhbar pr0-pmbangkang itu mengambarkan bertapa parti ayahde anwar Ibrahime telah mendominasi parti ayah aji @ menperkudakan 0r mengkambing hitamkan parti ayah aji. Ini bermakna, parti ayah aji akan meminta ‘restu’ drp parti ayahde anwar Ibrahime utk meletakkan calon mrk. Jgn menghujah dgn mengatakan itu ‘semangat setiakawan’ sedangkan parti Melayu yg kedua terbesar di negara ini ‘dilihat’ mengikut arahan drp parti serpihan UMNO baru yg dasar perjuangannya bertunjungkan individu...

Layakkan calon drp parti yang boleh diumpamakan seperti ‘kerbau dicucuk hidungnya’ dipilih untuk mewakili rakyat di Kuala Terengganu.?

1 Undi BNe, tertolaknya 10 kekufuran!

sekadar pendapat drp 'budak hingusan'...

taqie.bloGSpot.Ganu

Popular posts from this blog

Jejak kasih astro

student upc...emmm rasa cam x hebat!

Dunia PLF