bye2 06

Catatan utk jan hingga dec 07

Selamat Hari Raya Aidiladha kpd semua muslimin n muslimat. Semoga Allah S.W.T mengurniakan kenikmatan yg kekal di dunia n akhirat nanti. Sehari selepas menyambut ramadhan, manusia menyambut tahun baru 2007. Selamat tinggal 2006 yg mengamit memori indah n kenangan kpd aku. Tahun pertama aku dpt sekalung ijazah n tahun pertama aku bekerja. Slps tamat pengajian dlm bulan april, aku lepak kat rmh dan mula mencari kerja di Shah Alam dlm bln julai. Tesco Shah Alam menjadi tempat permulaan aku menimba pengalaman bekerja. Bahagian Hardline, aku bukan lah org berdidikasi, namun blh dikatakan sbg seorang yg tdk suker kpd ‘kelampauan’ drp penyelia2 Tesco yg di kulikan utk menjaga kuli2 lain utk bekerja. Tp disebabkan status kuli yg tdk dpt dilihat n dibayangi oleh gelaran penyelia, kuli2 Tesco ini melaksanakan tugas2 mrk dlm perasaan syok sendiri. Disebabkan rasa meluat n benci dgn penonjolan n kebodohan kuli2 tersebut, aku berhenti. Namun kegaguman aku di Perdana Leadership Foundation terhadap semua staff di sana amat dihargai. Mrk bukn shj profesional, malah waras dlm melaksanakan tugas aku. Seminggu di PLF, terimalah aku sebagai seorang graduan drp universiti perdana di negara, Universiti Malaya. Kerja di PLF tdklah lama, utk 3 bulan shj iaitu berhenti bbrp minggu shj slp Hari Raya Aidilfitri. Namun ia memadai utk menggamit kenangan yg baik dpt dikongsi oleh semua. Jika dibukukan memori 2006, blh ia dijadikan cerita menarik, namun memadai jika dibangkitkan aroma yg sedikit utk menggamit nostalgia.
Tahun 2007, azam??? Aku tak suker berazam mengikut tahun krn org2 yg sedih shj berperangai begitu. Azam tdk seharusnya mengikut tahun, tp mengikut saat selagi aku bernyawa. Berazam utk menjadi yg terbaik, bukan semata2 slogan cemerlang, gemilang dan terbilang. Semoga Allah mengurniakan rezeki, menjauhi bala n malapetaka serta memanjangkan umur kpd semua keluarga n keturunan aku agar menjadi org2 beriman n dpt memberi sumbangan kpd agama, bangsa dan negara nanti. Amin yarabbalal amin. Kpd Y.A.Bhg Tun Dr Mahathir Mohamad serta sekeluarga, moga Allah S.W.T memberi kesihatan yg baik agar dpt terus memimpin org Melayu yg kian hanyut di bumi sendiri.

TAHUN MELAWAT Malaysia 2007

taqie.bloGSpot.Ganu

Comments

Popular posts from this blog

Jejak kasih astro

student upc...emmm rasa cam x hebat!

Dunia PLF