TAL 8170 dlm kenangan

Mana Moto aku?????

2 hari selaku RA kt UM 9/ Jan/ 07, aku dikejutkan dgn tragedi yg memilukan... moto kesayangan aku EX5 TAL 8170 hilang dicuri di UM...waktu aku keluar nak balik ke serdang, umah sewa aku dlm pkl 6 pm, aku dikejutkan dgn kehilangan moto aku..mula2 aku pikir mgk moto aku letak di tmpt lain...tp sebenarnya hilang di CURI oleh kelompok yg derhaka kepd Tuhannya... terkejut dng itu, aku menelefon keluarga dan saudara mara terdekat dan kemudian mencari pengawai keselamatan UM dgn berjalan kaki sejauh 1.5 KM ke pintu gate KL-UM. aku diminta oleh pengawai berkenaan pergi membuat laporan kat pejabat keselamatan UM di Kolej 12...waktu hampir magrib..saudara aku dtg dn kami bersembahyang di masjid al rahman...sebaik selesainya sembahyang, kami membuat laporan di balai polis pantai...dan kemudian ke balai polis brickfield, KL... sungguh pun kejadian ini amat malang, tp ia adalah satu pengajaran kpd aku bhw tiada tmp selamat hatta di IPTA.... aiman tak kisah, begitu jgk aku, redha kpd Allah yg menentukannya. apa pun cari moto baru, aku dah putus nk beli honda waveR100, mudah nk ulang alik kemana2...aku dh tempah moto tu pd 11/ Jan/ 07 dn moga ia diberkati oleh Allah dgn pembelian itu.. emmm, sedih..tk tau nk kata aper.....ohhhhh penderhaka Tuhan, laknatlah KO nanti...

Cuti2 Malaysia & Islam Hadhari, Pencuri menjadi2

taqie.bloGSpot.Ganu

Comments

Anonymous said…
salam yang berhormat taqie,
dalam senyap2 rupenyer dia sambung blaja balik ye.. apsal senyap je tak rindukan kitorg kat plf ni ker???
ape2 pun aku bersimpati kerana kehilangan moto.. cis!! jahat sungguh!! memang dasar pencuri!!! sabar je la ye...
peace....
salam
MelayuSLim said…
time kacih, TAL8170 dlm kenangan....
rindu lah, u all yg paling best...
plf dlm kenangan...
Anonymous said…
salam
aku begitu sedih mendengar perkabaran ini..aku selaku penunggang motosikal tegar turut merasa kesedihanmu itu.walaubagaimanapun, kehidupan perlu diteruskan bro..sabar la ek? wave 100 lagi ok bro dari EX5..
orait, chow..
MelayuSLim said…
time kasih mr. amien...
sama2 lah jaga moto kesayangan kita...agar tak terlepas ke tangan pencuri tegar....
bila nk racing nie..ajak kak shime sekali...jmp kt litar cam biasa

Popular posts from this blog

Jejak kasih astro

student upc...emmm rasa cam x hebat!

Dunia PLF