student upc...emmm rasa cam x hebat!

Cikgu Taqie, nak tanya boleh???

tak sangka, hidup di landasan qadar n qada...sepupu kesayangan aku kt kg msg, dia kata dpat diploma pendidikan lepasan ijazah di upsi pd 11 jan 07...aiman x kisah, aku pun buat2 tk kisah tawaran prgram tu...daptar 15 jan 07 kat upc... PAS tu aku call bonda kesayangan aku, mak kata tak yah gie lah pasal dah buat master kat UM...aku pun berpendapatan serupa...selang beberpa jam kemudian selepas ayahda aku pulang mengajar dr sek, dia call aku...ayat pertamanyer "tk sayang ke program tu?" dgn keadaan stress amat giler, aku memikirkan kembali tawaran tersebut. tnya sedara mara terdekat, mereka kata pergi... jumlah jaringan 1-0...
aku call pensyarah dr Rosmadi tanya pendapat beliau, 2 perkara harus aku buat katanya, senaraikan pro n kontra nk ke sana ataupun teruskan buat master ngan dia.. satu lagi sembahyang istiqarah..aku buat kedua2 tp buntu...12 hb - 15hb, kata putus tk de lagi...50-50, isnin (15hb) dah mula daptar, tp pd hari sama aku jmp dgn Prof madya dr jamilah utk bincang proposal master aku... dia kata 85% dah siap cuma tambah mana yg patut jer.. "minggu dpn awak dah boleh hantar"... hari tu aku tk fikir lagi aku nak ke upc...
tp pd malam 15hb situasi dlm kul 7.30ptg, pos ekspress yg hantar surat tawaran dari kg sampai... mlm tu jgk ayah aku msg "sampai lg tk surat tawaran, pergilah daftar"...hu-hu dgn keadaan serabut, ku putus utk kesana... pd 16hb, aku bagi tau ke dr Rosmadi dan call Dr Jamilah utk berhenti RA dan master... mereka terkejut, tp keputusan tetap keputusan.. pd hari yg sama, aku buat semua apa yg patut seperti pemeriksaan kesihatan di UPM, kena RM111. (mahal nak mampus). malam tu aku berkemas utk ke upc keesokan harinya...aku pergi ke upc dgn pimjam keta ayah saudara sorang2. dlm 2 - tiga hari sebelum hari minggu, dia naik moto pergi kerja, sementara aku amb keta dia...
daptar lah aku sbg pelajar baru upc...emmm, setahun belajar.... dpt molek2 blh posting awal...kalu tk.......
oh upc..selamat tinggal UM!

UM is ONE

KAMI GURU MALAYSIA

taqie.bloGSpot.Ganu

Comments

Anonymous said…
Salam dik taqie...pekabar? lame tak dgr bite ek..amacam keje?Ingat lagike kt akak..Take care!
Anonymous said…
Salam dik taqie...hopefuly sihat ya...tak sngka ek smbung blaja balik..Gud job n remember learning is non-stop journey...All the best 2 u!!!
MelayuSLim said…
terima kasih akak...
ingat n sentiasa ingat...
akak jg salah seorang ajar blog..he..he..
yer, taqie akan kuatkan azam..learning is non stop...
thanx
Anonymous said…
salam,
walau apa pun keputusan yang dibuat, perlu bertanggungjawab pada perkara yg diputuskan tu sebab pro and kontranya akan datang pada diri taqle...chaiyok!learning is non stop ya..

~achik da great~
MelayuSLim said…
salam...
timer kasih achik da great...
tanggunjawab besar n diamanahkan akan dijalankan dgn sempurna..
doa2 kan taqie agar x terpesong dlm menjalankan tugas
ctea said…
Salam abg taqie.bleh x nk tnye ttg smk dr.burhanudin.sb sye pon nk bt practikel kt cne
MelayuSLim said…
ctea; salam.. bagus ah prktikal kt cane.. sronok sis..he..he.. apa pun gd luck.. sy gmbira praktikal sana.. masa tu sy sesi petang..

Popular posts from this blog

Jejak kasih astro

Dunia PLF